Com a acostuma a passar vivim una
tornada a l’escola sense parlar gaire d’educació a massa escoles. A massa
centres hi ha excessives tasques d’emmagatzematge i manipulació, gairebé
pròpies d’un operador logístic, fins i tot pel que sembla en alguna escola
muntatges desorbitats i arriscats de mobles.
Però escasseja en alguns indrets parlar
de coordinació educativa raonada, fonamentada i professionalment consensuada,
és a dir, discutir de les diferents opcions quina és la millor educativament
parlant per l’alumnat i s’acorda dur-la a terme, de quina manera, pros i
contres, com es valorarà, etc.; no el consens dels que tallen el bacallà al
centre, de les què ho saben tot i ho esgrimeixen de manera enèrgica valent-se
de la seva situació de superioritat al centre, és a dir, el que transforma en
suposat consens les idees –sovint educativament no gaire fonamentades –de les
més fortes de la contrada, que volen fer valer la seva posició de domini,
protegir les seves pràctiques no gaire professionals o senzillament defensar
les seves creences sense sotmetre-les al necessari debat professional.
A més aquest curs augmentaran la
dosi de Competències Bàsiques (CCBB) amb una prova de medi, dirigim-nos a un
programa acadèmic adreçat a les mateixes; un estudi interessant seria esbrinar
el % de temps que en els darrers anys s’ha incrementat a les aules en dedicació
a l’entrenament de les CCBB. Arribarem a fer cursos que només preparin per les
proves? Amb aquesta tendència, l’alumnat amb més dificultats necessàriament ha
de fer més nosa als centres, fet que xoca amb aquell bonic eslògan “cap nen es
quedi enrere”.
Però bé, tornant a la tornada a
l’escola si ets un nen o nena és difícil no haver rebut la pregunta a punt per anar cole? Típica pregunta
que irromp amb contundència foragitant al clàssic quina calor què fa!
Una
enquesta a les
direccions d’escoles del Regne Unit ha anunciat que hi ha força estudiants dels
més petits que no estan preparats per començar escola, reclamen que hi hagi més
inversió a les primeres edats i més diners per serveis a les famílies.
Les
respostes a la pregunta sobre el desig de tornar a escola, en més d’una ocasió
reben una resposta negativa o una afirmativa real o de caire “compromissari. Ja
que a alguns els tocarà passar moltes hores asseguts a cadires, sense tenir
gaire veu ni vot i duent a terme activitats a mode de peces. Així que un
article ha decidit preparar l’ineludible
moment oferint consells per motivar als nanos per quan tornin, però com diria
aquell gran comunicador, en algunes escoles al
soci no se li pot enganyar.
Josep Maria López Madrid
No hay comentarios:
Publicar un comentario