domingo, 13 de marzo de 2016

KAMISHIBAI. UN RACÓ DE LLENGUA.

Avui escric una breu entrada sobre un recurs que m’ha arribat a les mans no fa gaire. Una vella tecnologia del segle XII, segons la Wikipèdia, que servia per explicar històries  als temples budistes del Japó: el KAMISHIBAI. Està format per un petit escenari de fusta on s’insereixen làmines il·lustrades, amb el text a la part posterior, per tal d’acompanyar l’explicació de les diferents històries i contes per part del gaito kamishibaiya o contacontes.


A la comunitat de Navarra hi ha un grup de mestres que han format l’associació Amigos del Kamishibai, allà podreu trobar molta informació i recursos així com diferents aplicacions didàctiques del Kamishibai.

Hi ha un apartat on es poden descarregar diferents Kamishibais que han fet alumnes en castellà, anglès, euskera, francès, galleg i italià.

L’Ana i la Suani de  cuentosmonos ens proposen que ens construïm el nostre Kamishibai. 





Ràpidament l’he imaginat com a racó  de llengua (catalana, castellana, anglesa,...)  però per a quin nivell? 
Diria que és fàcil adonar-se de la multiplicitat d’alternatives i possibilitats del Kamishibai i, per tant, la facilitat d’utilitzar-ho a un o altre nivell tot adaptant  el racó a l’edat dels nens i nenes. Podríem començar per fer de públic, pintar algunes làmines, explicar algunes làmines individualment, per parelles... Escriure una frase senzilla darrera una làmina del Kamishibai o fer un Kamishibai entre tot el grup classe. També és pot fer un Kamishibai per explicar una sortida, un contingut. Es poden fer Kamishibais i explicar a companys i companyes d’altres grups. Es poden fer Kamishibais en llengua estrangera...
Podem construir Kamishibais en diferents formats plàstics...


Per a quan l’Associació d’amics del Kamishibai a Catalunya??

David Sánchez Sánchez


No hay comentarios:

Publicar un comentario