lunes, 29 de febrero de 2016

¿QUIEN COÑO ES?


Fa un temps va arribar a les meves mans una iniciativa d’aquelles que em  va convèncer només llegir les quatre primeres línies de presentació. Em va convèncer el títol i també la ironia  amb el que estava emprat...sexisme al llenguatge?

Em va convèncer, sobretot, perquè crec (i consti que m’agradaria dedicar-hi més temps a filar molt prim sobre la meva pròpia visió de la qüestió de gènere) que és una de les claus per variar substancialment el punt de vista sobre la qüestió de gènere, vaja, per modificar els estàndards i referents, intel·lectuals,  artístics, culturals... elaborats des de la perspectiva masculina, masclista, i en els que la dona ha quedat en un enèsim terme.

 “Su objetivo es invitar a la reflexion sobre el ostracismo al cual la historiografía, las Universidades, los medios de comunicación, los manuales y otros textos de difusión artística, las instituciones culturales, los museos y la propia la disciplina de la Historia del Arte ha sometido a la mujer.”

Així a ¿Quién coño es? es presenten tot un seguit de dones artistes de diferents camps a qui la “Historia de l’Art” ha arraconat dels espais de prioritat. Jenny Holzer, Madge Gill, Grandma Moses, Käthe Kollwitz o Carrie Mae Weems són algunes d’aquestes artistas.











Relacionar el camp de l’art amb d’altres, i establir-hi una via d’intervenció a les aules de les escoles i instituts em sembla una conseqüència natural...Així que animeu-vos i doneu un profund cop d’ull...

David Sánchez Sánchez

No hay comentarios:

Publicar un comentario