domingo, 22 de noviembre de 2015

DE WRAPS UP I BOOKTUBERS...UN RACÓ DE LLENGUA?

Mantenir el contacte amb l’Ainhoa i la Janett (ex alumnes) ha estat un veritable plaer i, d’alguna manera, m’han transmès una  sensació d’optimisme respecte al futur, al jovent, als valors,...vaja a que un altre món és possible perquè un altre jovent és una realitat.

El que ha priori pot semblar una frikada o un joc propi d’adolescents esdevé, analitzat amb una certa calma, una fantàstica afició, un especial vincle amb la lectura i un aprofitament del temps/espai digne de ser felicitat i públicament reconegut. Si tot el jovent de la mateixa edat tingués les mateixes aficions.... Però, què és un BOOKTUBER? En què consisteix un WRAP UP? I el què més m’interessa personalment...té aquesta tendència una aplicació dins l’escola? 





Bé, d’una manera sintètica un Booktuber esdevindria un usuari de Youtube que utilitza el portal de vídeos a la xarxa per tal de parlar de llibres, dels seus llibres, d’aspectes vinculats a les seves lectures i realitzar petites i breus vídeo- recensions dels seus textos preferits en un espai de temps (Wrap Up). A partir d’aquí les possibilitats són infinites i ja han esdevingut una comunitat molt àmplia dins les xarxes socials amb xifres de seguidors, visites,.... desorbitades.


“ [...] A més, també està la part més divertida del canal, que consisteix en gravar proves relacionades amb els llibres, és a dir, ''Challanges Literaris'' i així donar una imatge més guay de la lectura perquè la gent es decideixi a llegir.”






No cal ser gaire ràpid per adonar-se de les possibilitats que se’ns obren dins l’escola per treballar, fomentar i entusiasmar als i les nostres alumnes amb llibres, lectures, produccions escrites, jocs literaris, debats  i superar una mica la lectura en veu alta (fins el punt següent)o la redacció de les vacances...no?  Vaja no se’m fa gaire difícil imaginar-me el canal de Youtube de l’escola ple de ressenyes de llibres, entrades al blog o la pàgina web de l’escola plena de les lectures i comentaris sobre les produccions escrites dels i les alumnes,  discussions sobre les actituds o les decisions de Mr. Stilton al capítol 4 del llibre o, fins i tot, si el senyor Greg acabarà sent un popu a l’Institut. Com no, també m’agrada pensar en la lectura de textos, articles, notícies d’altres temàtiques com la Pau, la fam al món o el cyberbulling.

Els RACONS COOPERATIUS a l’àrea de català, de castellà o d’anglès ens facilitarien molt l’organització i realització d’aquest tipus d’activitat ja que pot esdevenir un fantàstic racó per a realitzar en grup, en una o més sessions de l’àrea, mentre la resta de companys i companyes realitzen altres racons. Material necessari: un telèfon o una càmera de vídeo i, això sí, una bona lectura.

David Sánchez
A l’Ainhoa i la Janett per l’ensenyança.


No hay comentarios:

Publicar un comentario