domingo, 12 de febrero de 2017

MR. TUMBLE



Tot llegint les declaracions d'en Jordi Évole ahir al concert "Volem acollir" i, sense voler entrar en polèmiques de tipus polític (per entendre-les superades), m'ha vingut al cap un cert, salvant les distàncies, paral·lelisme que em podria servir per introduir la següent entrada:


De quina manera acollim, aquí i ara, les diversitats físiques o psíquiques? De quina manera es tracta als mitjans, aquí i ara, la diversitat comunicativa? Podria continuar en la retòrica però no ho puc evitar i em comença a bullir la sang i, com és natural, començo a pixar fora de test.

Avui us presento un programa de la BBC del que sóc fan absolut i, des de fa un temps, procuro que a casa meva també ho siguin els meus fills. Aquest programa és MrTumble, un programa que ha estat més de 10 anys en antena a la BBC infantil (CBeebies) especialment dirigit a infants amb dificultats comunicatives greus. En l'actualitat ja no s'emet i es poden veure alguns capítols al Youtube o bé es poden comprar en format DVD.

Conduïts per en Justin (Justin Fletcher), els capítols ens porten a viure diferents experiències i conèixer diferents espais juntament amb MrTumble, que ofereix la part més pallassa del programa. Allò que fa a Mr Tumble especial és que els nens i nenes amb dificultats comunicatives greus i el seu entorn proper i familiar són els i les protagonistes. El programa utilitza el Makaton per comunicar i comunicar-se amb nens i nenes amb dificultats comunicatives greus.
Aquí una mostra per a què el veieu i pugueu extraure les vostres pròpies conclusions.




Us imagineu un programa d’aquestes característiques a les nostres televisions?


La retòrica em matarà...



David Sánchez Sánchez

No hay comentarios:

Publicar un comentario