domingo, 23 de octubre de 2016

ESCOLA, PREPARACIÓ PER A LA VIDA.

L'educació en l'actualitat, encara no s'acaba d'apropar a tot el seu alumnat. Com ha passat durant molts anys hi havia part de la societat que no es contemplava a l'hora d'educar, alumnes als quals no s'adaptaven els coneixements a la seva realitat.
Encara que en els últims anys hem avançat en recursos, metodologies i investigacions respecte l’educació, actualment continuem trobant part d'aquesta problemàtica a les nostres aules.
Al sistema educatiu actual els alumnes amb diverses problemàtiques socials, emocionals i de comportament queden pràcticament exclosos del sistema, que comporta fracàs escolar i un alt grau d'abandonament escolar i en el futur en casos d'exclusió social.

No obstant, trobem casos d'escoles amb alumnes amb aquesta problemàtica on s'ha aconseguit revertir la situació i acabar aconseguint un futur d'èxit, com per exemple l'escola “Ian Mikardo High School" a una escola d'un barri marginal a prop de Londres on els alumnes estaven considerats incapaços d'aprendre i la majoria d'ells derivaven en fracàs escolar i cometent delictes.


Tanmateix, trobem casos on tot i no haver-hi situacions problemàtiques ni contextos problemàtics s'han dut a terme metodologies d'experimentació pròpia on el mestre deixa als alumnes experimentar i treballar per projectes, on la funció del mestre es acompanyar i donar suport als alumnes en els seus descobriments de nous coneixements. De fet, al 2005, George Kembel, va muntar al mig de la Universitat de Standford la “d.school” una escola de disseny, i destaquem que l’estructura física era un contenidor.

(Es un laboratorio para innovadores. Lo importante no es el producto final, sino el proceso de aprendizaje.) 



Per tot això, creiem que és important quin sigui el context i la situació social, familiar i econòmica dels infants, però no és determinant, ja que amb una bona educació, contemplant metodologies adequades i eficaces, els infants poden arribar fins a on ells vulguin. Prou de la segregació i de la separació i marginació d’alumnes segons el seu comportament, el seu context i la seva situació personal.

Núria Serrano, Marina Carmona, Christian Muelas, Patricia Arbós, Xavi Montero, Miriam Díaz, Patricia León, Lorena Badia

No hay comentarios:

Publicar un comentario