domingo, 11 de septiembre de 2016

TORNADA A LA REALITAT ESCOLAR

De tornada a l’escola de cop ens assalta una observació com a mínim sorprenent per mi, feta a l’estiu, i com va dir la gran Rita lo caloret. Em sobten les declaracions estiuenques d’un destacat representant d’ERC i Secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat,  Oriol Amorós, on proposa per combatre el fracàs escolar de l’alumnat nouvingut, la presencia de professors estrangers per augmentar les expectatives acadèmiques dels alumnes nouvinguts. Se’ns diu que ...



No nego que la notícia em va sorprendre força. Serà per què mai no hi havia pensat? (enveja de no haver tingut la idea) Serà per què mai ningú m’havia fet cap comentari similar? Serà perquè els nostre sistema educatiu té altres disfuncions que afecten més a l’èxit de l’alumnat nouvingut? Serà el txatxata? Serà que jo també estic afectat del mal estiuenc de Rita? Serà que té més a veure el nivell socioeconòmic de les famílies en el resultat dels nens/es que acaben d’arribar? Serà en part, perquè ara no arriba  ni de lluny tanta població immigrant i què per això a molts centres s’estan desmuntat les aules d’acollida? O serà que em ve al cap l’experiència personal o l’informe del Sindic de Greuges. Coneix el senyor Amorós l’Informe del Sindic de Greuges català que alerta sobre la segregació escolar a Catalunya: la gestió del procés d’admissió d’alumnat? On ens torna avisar de l’Escassa consciència col·lectiva de la necessitat de combatre la segregació escolar i de preservar l’equitat del sistema com a bé comú.
Ara que també podria ser que jo sigui curt de mires i poc viatjat… bé un nou tema per a pensar-hi o…

Josep Maria López Madrid

No hay comentarios:

Publicar un comentario