domingo, 15 de enero de 2017

JO OBEEIXO, TU OBEEIXES, ELL I ELLA...OBEÏM!

Aquests dies he sigut (més) conscient d'una gran obvietat per molt que em resisteixi a acceptar-ho, a acceptar-la i a acceptar-me a mi mateix com a part  integrant del tingladu. 

Resulta que les notes, les qualificacions,  tornen a canviar i tornen a fer-ho sense haver tingut l'oportunitat de participar de cap manera. Això vol dir que, com sempre, em toca obeir les indicacions dels de dalt o dels experts, en el seu defecte. Pots o no estar d'acord però aquest no és el tema. Em costa molt entendre el rol del  o la docent com a mer reproductor d'indicacions, instruccions, decrets,... em costa molt entendre el sistema educatiu com això, una mera reproducció a mans d'uns NO pensants mestres. 

Diu la Consellera que  "no només s'està canviant el nom de les notes, sinó la manera d'aprendre i avaluar". Potser doncs, comencem la casa per la teulada i passarà el mateix que en d'altres innumerables ocasions, és a dir, res. Només cal llegir el Decret d'Avaluació per veure que aquests canvi són més...de postura que d'altra cosa.

Ja em va passar el mateix a l'any 2.006 quan de forma aferrissada defensava els progressos i vam tornar al clàssic excel.lent, notable,... En aquell moment em va sobtar que el claustre majoritàriament estava d'acord...no m'ho podia creure!
Bé, doncs sentint-ho molt pels antics companys, ara, amb els mateixos nivells de consulta, participació i decisió tornem a canviar.

Així...ara quedarà més clar..no?

Crec que al final em faran canviar de bàndol...

Para la mayoría de los seres humanos, el derecho a aprender se ve restringido por la obligación de asistir a la escuela.
Ivan Illich

David "Pataleo" Sánchez

Pd: Hi ha algun punt sobre la participació docent en les reivindicacions de les vagues del 18 de gener i del 9 de febrer???

No hay comentarios:

Publicar un comentario