Mantenir el
contacte amb l’Ainhoa i la Janett (ex alumnes) ha estat un veritable plaer i,
d’alguna manera, m’han transmès una
sensació d’optimisme respecte al futur, al jovent, als valors,...vaja a
que un altre món és possible perquè un altre jovent és una realitat.
El que ha priori
pot semblar una frikada o un joc
propi d’adolescents esdevé, analitzat amb una certa calma, una fantàstica
afició, un especial vincle amb la lectura i un aprofitament del temps/espai
digne de ser felicitat i públicament reconegut. Si tot el jovent de la mateixa
edat tingués les mateixes aficions.... Però, què és un BOOKTUBER?
En què consisteix un WRAP
UP? I el què més m’interessa personalment...té aquesta tendència
una aplicació dins l’escola?
Bé, d’una manera
sintètica un Booktuber esdevindria un usuari de Youtube que utilitza el
portal de vídeos a la xarxa per tal de parlar de llibres, dels seus llibres,
d’aspectes vinculats a les seves lectures i realitzar petites i breus vídeo-
recensions dels seus textos preferits en un espai de temps (Wrap
Up). A partir d’aquí les possibilitats són infinites i ja han
esdevingut una comunitat molt àmplia dins les xarxes socials amb xifres de
seguidors, visites,.... desorbitades.
“ [...] A més, també està la part més divertida del
canal, que consisteix en gravar proves relacionades amb els llibres, és a dir,
''Challanges Literaris'' i així donar una imatge més guay de la lectura perquè la gent es decideixi a llegir.”
No cal ser gaire
ràpid per adonar-se de les possibilitats que se’ns obren dins l’escola per
treballar, fomentar i entusiasmar als i les nostres alumnes amb llibres,
lectures, produccions escrites, jocs literaris, debats i superar una mica la lectura en veu alta (fins
el punt següent)o la redacció de les vacances...no? Vaja no se’m fa gaire difícil imaginar-me el
canal de Youtube de l’escola ple de ressenyes de llibres, entrades al blog o la
pàgina web de l’escola plena de les lectures i comentaris sobre les produccions
escrites dels i les alumnes, discussions
sobre les actituds o les decisions de Mr.
Stilton al capítol 4 del llibre o, fins i tot, si el senyor Greg acabarà
sent un popu a l’Institut. Com no,
també m’agrada pensar en la lectura de textos, articles, notícies d’altres
temàtiques com la Pau, la fam al món o el cyberbulling.
Els RACONS COOPERATIUS a l’àrea de català,
de castellà o d’anglès ens facilitarien molt l’organització i realització
d’aquest tipus d’activitat ja que pot esdevenir un fantàstic racó per a
realitzar en grup, en una o més sessions de l’àrea, mentre la resta de companys
i companyes realitzen altres racons. Material necessari: un telèfon o una
càmera de vídeo i, això sí, una bona lectura.
David Sánchez
A l’Ainhoa i la
Janett per l’ensenyança.
No hay comentarios:
Publicar un comentario