domingo, 4 de mayo de 2014

ESCOLA SELECTIVA-ESCOLA INCLUSIVA. CAP A ON ANEM? CAP A ON ENS PORTEN?

Sembla una qüestió anacrònica confrontar escola selectiva i escola inclusiva a les alçades de segle en  que ens trobem. No obstant això, tot gratant lleugerament sota l’escorça de l’escola pública i molts dels seus currículums ocults, ens adonem que la relació inclusió-selecció és una qüestió prou incipient, si més no, a la pràctica educativa. Jo mateix en sóc un exemple.


“Es tracta de fer ciutadans competents, però no competitius, sinó cooperatius; ciutadans tolerants, respectuosos amb les diferències, però no permissius; ciutadans lliures, crítics i responsables. En una educació inclusiva s’insisteix en la necessitat de formar una personalitat autònoma i crítica, no solament competent i hàbil.”
(Pujolàs, 2002, 27)
  Com deia, a anys llum...

            En aquest llibre Aprendre junts alumnes diferents  en Pere Pujolàs teixeix els fonaments teòrics de l’escola inclusiva amb els recursos pràctics per al desenvolupament d’una educació essencialment inclusiva utilitzant l’aprenentatge cooperatiu, els equips d’aprenentatge cooperatiu.
Així doncs ja no només ens trobem davant d’un discurs teòric i de fàcil arraconar per la mandra pedagògica sinó que tenim davant l’oportunitat de posar en pràctica una escola diferent, una escola per a tots i totes, una veritable igualtat d’oportunitats.

           

David Sánchez Sánchez

No hay comentarios:

Publicar un comentario