Sembla una qüestió anacrònica
confrontar escola selectiva i escola inclusiva a les alçades de segle en que ens trobem. No obstant això, tot gratant
lleugerament sota l’escorça de l’escola pública i molts dels seus currículums
ocults, ens adonem que la relació inclusió-selecció és una qüestió prou
incipient, si més no, a la pràctica educativa. Jo mateix en sóc un exemple.
“Es tracta de fer ciutadans competents, però no competitius, sinó cooperatius; ciutadans tolerants, respectuosos amb les diferències, però no permissius; ciutadans lliures, crítics i responsables. En una educació inclusiva s’insisteix en la necessitat de formar una personalitat autònoma i crítica, no solament competent i hàbil.” |
Com deia, a anys llum...
En
aquest llibre Aprendre junts alumnes diferents en Pere Pujolàs teixeix els fonaments teòrics
de l’escola inclusiva amb els recursos pràctics per al desenvolupament d’una
educació essencialment inclusiva utilitzant l’aprenentatge cooperatiu, els
equips d’aprenentatge cooperatiu.
Així doncs ja no només ens trobem
davant d’un discurs teòric i de fàcil arraconar per la mandra pedagògica sinó
que tenim davant l’oportunitat de posar en pràctica una escola diferent, una
escola per a tots i totes, una veritable
igualtat d’oportunitats.
David Sánchez Sánchez
No hay comentarios:
Publicar un comentario