Avui em toca, com diria en Josep, fer de pancartero
(altre cop). Certament ha estat una entrada més aviat casual que m’ha
recordat mentre hi pensava, vivències vàries i pròpies relacionades amb l’estat pseudo-policial
en què s’han transformat algunes (moltes?) escoles públiques. Potser m’ho ha provocat,
inconscientment, el nou i flagrant premi Nobel
de Literatura i s’ha accelerat, accidentalment, gràcies la meva paternitat
relativament incipient i les cabòries filosòfiques que això implica (no he
pogut evitar col·locar mentalment als meus fills en la situació dels i les protagonistes
del vídeo).
Sigui com sigui, el vídeo que anuncia l’Exposició
d'il·lustracions per la llibertat d'expressió "No Penso Callar" a la
Fundació Antoni Tàpies m’ha arribat a indignar de manera poc habitual. M’ha
fet recordar, projectar, pensar i ,com no, establir paral·lelismes amb la meva
feina i la transformació soferta per l’Educació Pública en aquests últims anys pel
que fa a la participació dels i les alumnes (?), la participació dels i les mestres i l'estat de la llibertat d’expressió a l'escola.
Em venien al cap algunes preguntes...
És possible l’existència de llibertat d’expressió en entorns
no democràtics on la participació i la reunió queda manipulada i limitada a ocasions puntuals?
És possible, doncs, que els i les nostres alumnes
tinguin llibertat d’expressió, participació,
democràcia...?
Els condicionants laborals actuals del professorat
condicionen la llibertat d’expressió?
És necessari, en conseqüència, crear mecanismes paral·lels de trobada, espais
il·legals i subversius de reunió pels mestres i alumnes? Serem, aleshores,
proscrits?
Així, en espais on existeix teòricament la llibertat d’expressió,
pot aquesta estar coaccionada?
Bé, espero que els amics i amigues de l’Escola XXI ens
solucionen aquest tema...(En Bob ja ho va fer ;)
No hay comentarios:
Publicar un comentario