Des d’Estats
Units alerten que les proves estandarditzades (del tipus de les nostres
CCBB però allà van molt “avançats” al respecte) estan sobredimensionant la importància
real de les matemàtiques i la lectura, excloent altres coses importants pel seu
desenvolupament. Per tant, el seguidisme a les proves obliga l’alumnat a
romandre massa hores enganxats a la cadira, quan alguns nanos no estan ni
preparats i segurament gent jove de qualsevol edat no ho hauria de fer.
A més, aquesta situació de fixació excessiva a la cadira fa que alguns es
distreguin més del compte o estiguin inquiets, provocant que a alguns els
diagnostiquin amb trastorns de dèficit d’atenció/hiperactivitat quan no els
tenen.
Algunes escoles que s’han donat compte del mal que estan fent, han adoptat
mesures com augmentar el nombre de patis al dia per tal d’augmentar el benestar
de l’alumnat.
Si volem que aprenguin, han de poder prestar atenció, perquè puguin estar
atents han de poder-se moure.
Moviment responsable dins l’aula i el centre des de les files...
Josep M López Madrid
No hay comentarios:
Publicar un comentario