domingo, 12 de marzo de 2017

LES MILLORS ESCOLES (PRIVADES)


Coincidint amb les portes obertes, apareix a el Mundo   un rànquing dels cent millors centres educatius de l’Estat. A la notícia, que no al titular, ens diuen que és fruit “de un análisis pormenorizado de más de un millar de escuelas privadas y concertadas”; i aquí ens quedem, cap dada més de com és fa aquest exhaustiu anàlisi.
He buscat una mica per internet i he trobat un document més explicatiu del rànquing del 2015. Un exercici interessant, ho és sempre pels mitjans, és comprovar si els anuncis que apareixen en aquest dossier tenen una relació directa, o poden tenir-la, amb la seva classificació al rànquing. Jo ho he fet una mica, i coincideix, les escoles que s’anuncien en aquest especial de millors escoles, apareixen en el rànquing.


D’aquí què hi hagi que digui que més que un rànquing és un publireportatge, perquè la majoria han fet aportacions econòmiques per sortir-hi. De totes maneres, aquí si que apareixen quins criteris han fet servir per fer la classificació. Però és clar, fins a quin punt és fiable aquest estudi? No ho sé, sí que recordo fa un temps que una direcció d’escola privada m’havia explicat que els havien trucat per si volien aparèixer a un rànquing, i sortir-hi teniu un preu.
Així doncs, aquests tipus de rànquings estan sota una certa sospita, però els seus criteris ens poden servir per valorar les escoles. Això sí, per una persona aliena al món de l’educació li pot ser molt difícil destriar el gra de la palla.
També seria interessant tornar a parlar de la segregació escolar per classes socials i què és una bona escola, alhora de com s’haurien d’avaluar els centres educatius, si només en base a papers o observant també la realitat, però en fi, és un tema del qual hem parlat en altres entrades, i segurament hi tornarem atesa la repercussió social i les conseqüències educatives que té sobre l’alumnat.

Josep Maria López Madrid



No hay comentarios:

Publicar un comentario