El cronòmetre on line lés un senzill i útil recurs educatiu per les
nostres aules. Introduir la variable temps no és tan sols treballar el temps,
que no està gens malament, a més ho podem fer de manera inductiva per treballar
minuts, segons, hores, centèsimes… , és a dir, no cal dedicar una gran
explicació abans, es proposa directament com a eina de treball i durant les
activitats es van resolen els dubtes, a banda que se’ls pot demanar que et
facin canvis d’unitats amb el temps final que hagin fet servir.
La pressió del temps com sabem
pels concursos és un element que afegeix/pot afegir emoció a les nostres
activitats i el podem fer servir per treballar la velocitat lectora de manera
més lúdica, tan a nivell individual com per grups (que posteriorment pot
prendre forma de gràfica). A més, aquest pràctic recurs d’internet, permet cronometrar
la mateixa activitat a diferents nens/es oferint-nos alhora el temps de cadascú
i el temps global fet servir.
Un exemple: amb alumnat de SEP,
llegint el mateix fragment d’una cançó durant algunes sessions amb el
cronòmetre, baixaven una mitjana de 15 segons. No deixa de ser un entrenament
amb una certa gràcia, en la que es pot competir amb un mateix, i on sempre
guanya tothom.
Els usos són variats i sempre
educatius quan els pensem bé: concurs, velocitat lectora individual o grupal,
comprovació empírica del temps perdut/aprofitat a l’aula... amb una important
dosi d’autonomia, autoregulació, emoció...
Josep Maria López Madrid
No hay comentarios:
Publicar un comentario