martes, 17 de junio de 2014

L’AVALUACIÓ ESCOLAR I LA GENÈTICA

No passa massa vegades que l’alumnat està gairebé predeterminat genèticament a treure sempre les mateixes notes?
Quantes vegades els ítems dels informes no valoren gaire el treball que es fa en una assignatura i realment es valora la genètica, és a dir, si el nen o nena està més o menys naturalment dotat per aquella àrea.
Quants ítems dels informes són absurds? I l’escala de valoració sempre és encertada?
De quina manera reben les famílies aquestes frases estandaritzades de les notes?
Fem alguna cosa per què l’alumnat que sempre suspèn pugui aprovar? Fem una avaluació acurada dels nens i nenes que els encoratgi a aprendre? O el qualifiquem amb exàmens i l’amenaça del suspens? Els animem a aprendre o a que tinguin por al suspens? Algú es creu que l’alumnat que suspèn contínuament millorarà gaire amb exàmens o amenaçant-lo amb el suspens o la repetició?
L’escola obligatòria pot suspendre? (en tornarem a parlar però per pensar-hi us podeu acostar a un gran llibre “Carta a una mestra" com sempre un bon clàssic ens ajuda a respondre a qüestions del present).
Aquestes i moltes altres són qüestions que ens hauríem de plantejar més sovint al voltant de l’avaluació.


Josep M. López Madrid

No hay comentarios:

Publicar un comentario